יעל דורון

ד"ר יעל דורון היא פסיכולוגית שיקומית מומחית, אנליטיקאית קבוצתית, מטפלת אישית וזוגית, חוקרת ומרצה בנושאי זוגיות, יחסים וטיפול אישי וקבוצתי.

 

נוכחות תקשורתית

מ-2001 עד 2005 ניהלה את פורום פסיכולוגיה של ynet. לאחר מכן, מ-2006 עד 2011, יחד עם בן-זוגה גילי בר, שהוכשר כעו"ס, מאמן ומנחה קבוצות, הם כתבו טור ב-ynet בנושאי זוגיות ויחסים.
ב-2003 ו-2004, ליוותה כפסיכולוגית את משתתפי התכנית "פרויקט Y", בהפקת Yes.
בשנים 2018, 2019, 2020 ו-2021 היא זכתה לחשיפה תקשורתית רבה בהיותה חברה בצוות המומחים בעונה השנייה, השלישית והרביעית של תוכנית הטלוויזיה "חתונה ממבט ראשון", בקשת 12.

פעילות אקדמית ומקצועית

ד"ר יעל דורון חוקרת, מרצה וכותבת בנושאי יחסים, טיפול אישי וקבוצתי ואנליזה קבוצתית. משמשת כחברת סגל ההוראה ומרצה במכון הישראלי לאנליזה קבוצתית (IIGA), מרצה וחברת סגל בחוג לייעוץ והתפתחות האדם בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה, מרצה ומדריכה בתוכנית להכשרת מנחי קבוצות בבית הספר המרכזי לעובדים הסוציאליים של משרד הרווחה, וכן מדריכה צוותים מקצועיים בארגונים שונים בשירות הציבורי. כמו כן מקיימת הרצאות, הדרכות וסדנאות רבות באופן פרטי, בארגונים ומוסדות בישראל ומחוצה לה.

ד"ר יעל דורון היא בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בקרימינולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, תואר שני בהצטיינות יתרה במגמה לפסיכולוגיה יעוצית, באוניברסיטת תל אביב, ודוקטורט מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא בוגרת לימודי תעודה בפסיכולוגיה רפואית מאוניברסיטת תל אביב, וכן בוגרת התוכנית הארבע שנתית של מכון ישראלי לאנליזה קבוצתית.

ד"ר דורון פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מקצועיים בנושאי טיפול נפשי, זוגיות ויחסים.

קרדיט תמונה: אוהד קב